Thursday, May 3, 2012

Akordi i jos po nesto ...


veca slika


U par reci pokusacu da vam napisem nesto malo vise o akordima. Naime akord je skup 3 i vise tonova. Postoje osnovni akordi koje mahom svi mi koristimo a od kojih razlikujemo molske i durske. Zatim postoje sedmice, dimovi, majevi, polovine itd ... :))) etoo :))))

Nisam vam nesto previse napisao o akordima ali postavicu vam sliku pa ce te da preko slike i videti sta je potrebno da bi se savladalinajosnovnije akorde a i one malo komlikovanije.
Moram da napomenem da se svaki stil muzike bazira na akordima, tako se i finger bazira na akordima stim sto se tu pored osnovnih hvataju i tzv "hvatovi" (ime za akord koji je muzicarima nepoznat) tako da ako zelite da naucite da svirate finger morate znati sve akorde iz pomentue slike .. (barem 90% akorda) Generalno bilo bi lepo da znate sto vise akorda, ali sad ... ko koliko moze toliko neka nauci ... Evo slike kako treba da uhvatite akord na gitari kada vidite kako je napisan.




Evo na sugestiju jednog od fanova, postavljam par Barre akorda da vidite kako se i to obelezava. Inace lepo vam je npisao sve se zasniva na jednoj obicnoj skali koju morate da naucite napamet (E FFis G Gis A B H C Cis D Dis E ... i tako sve u krug, znaci ako krenete od B nastavljate niz dalje B H C Cis D Dis E F .... itd vec je pomenuto, i tako za svaki akord/ Kasnije ce te nauciti sto se barre akorda tice da je ispod F B da je ispod Fis H ispod G je C itd .... a sve opet po skali :) zanimljivo. Evo dopune akorda :))


By Unknown with 12 comments

12 comments:

slobodno mozete pitati bilo sta kao ima u vezi akorda ...

Druze, mozes li mi samo reci u kom tonalitetu sviras...? Na primer "S'kim cekas dan" mi ne zvuci kao i tebi... Unapred Hvala!

pa bas za tu pesmu i neznam, ali konkretno ako moj Am i tvoj Am ne zvuce isto verovatno sam spustio stim za polustepen ili stepen, pa moj Am zvuci kao tvoj Gism ili Gm :)
kapito ?

eee nitro reci mi molim te akorde za pesmu parni valjak-dodji.Unapred hvala :D

pa ima vise varijanti, ja krecem iz DmCABADmCBADm ...BCADmBCA

ja tu pesmu sviram iz Am.npr Am-G-E-F-Am i td ali original krece iz Fism,ja sviram iz Am Nitro iz Dm tako da svako prema svom glasu svira........valjda sam dobro objasnio?

E jos nesto ovo B neko kaze da je to kod nas u evropi H ali nije B je kod nas A#...........mozda gresim ali H je na 4.pragu a B je na 3. a A na 2. ako idemo nekom logikom Gis,A,Ais,H,C,Cis,D,Dis,E,F,Fis,G i tako u krug tako da kod nas ne postoji B akord

ZA SVE POCETNIKE NAZIVI TONOVA NA PRAGOVIMA NA E i e(visoka) ZICI SU : E F Fis G Gis A B H C Cis D Dis E i 12 prag je opet E tako da kada gledate E pa posle A na A zici su tonovi A(otvorena) B H C Cis D Dis E F Fis G Gis A. Tako za svaku nadam se da pomaze pozz. I Nitro stavi za pocetnike barre hvatove tu im je najzajebanije znam to xD pozz i btw najbolja verzija E7 akorda je 022130

tako je Stefane :) odlicno si to napisao, ja sam u blogu dodao akorde i dopisao jos nesto :)

This comment has been removed by a blog administrator.

nitro kadda sviram fingerstyle i sad sviram akord dali da okidam zice odozgo na dole ili nema pravila

Post a Comment

broj posetilaca

    • Popular
    • Categories
    • Archives