Monday, June 11, 2012

Koju gitaru kupiti !? ... MISTERIJA ZA POCETNIKE !!!


Ovo je jedno od najcesce postavljanih pitanja koja mi redovno stizu na mail ... Pokusacu da odgovorim koliko je to moguce i da vam do detalja objasnim sta je i kako da bi ste mogli da shvatite i da resite svoj problem. Odgovor na sva vasa pitanja zavisi od mnogo faktora .... pa da krenemo redom ... :)
Jedan od bitnih faktora pred sam pocetak muzicke karijere za svakoga gitaristu je zapravo tip muzike tj pravac kojim hocete da se bavite kao npr. finger, heavy metal, blues, klasika, unplugged itd ili jednostavno hocete da uzivate u sviranju gitare kao gitare bez obzira na muziku i recimo raspalite finger picking kao ja :)

E sad vako, posto i sami znate da je situacija u Srbiji a i sire kao i sam nas standard veoma sugav da ga tako nazovem, dolazimo do onoga sto je i najveca kocnica u svemu ovome a tice se kupovine gitare a to je novac, kinta, lova, money ... kako vec.

          Moj predlog koji cu vam reci ce mozda zvucati malo neobicno, ali predlog je da pozajmite gitaru na mesec dva od nekog druga koji ima a ne svira, ili drugarice itd .. jer mnogi ljudi na pocetku krenu i onda usled nedostatka vremena za vezbu ili gubitka sampouzdanja ili neceg treceg prekinu sa svirkom a onda bi ste samim tim i zarobili lovu ili u krajnjem slucaju posle prodaje izgubili deo novca. E sad ako u tom periodu ne odustanete onda ste spremni za kupovinu.
         Moj predlog je kupiti odmah najbolju gitaru i ne voditi se pricom: "A ha, kupicu sad neku jeftiniju a kasnije cu kupiti neku skuplju" A cemu to ?? Izlagati se dva ili vise puta troskovima nije pametno, a nije ni fora nagomilavati instrumente (znam po sebi)

E sad kako kupiti zeljenu gitaru tj kako odabrati :)

         Odabir gitare treba da zavisi od vas i iskljucivo od vas. Posle par meseci koje ste proveli svirajuci pozajmljenu gitaru, verovatno ste sa drugovima ili drugaricama koji vec sviraju isprobali i neku od njihovih, i vec tu ste videli ili culi: "U jbt kako je tvoja gitara meka za svirku ... " ili "Brate pa ovo nisu zice ovo su sajle ... " ili "Tvoja tambura ima mnogo uzi vrat nego moja ..." itd e sve to vam ostaje prisutno onda kad odete u prodavnicu da kupite gitaru. Sada Bogu fala, u radnjama imate na desetine a negde i na stotine gitara, od vrsta. Sednete i lepo isprobate sve koje vam se svidjaju. Kad isprobate sve verujem da ce te lako doci do vase buduce gitare koja ce ujedno biti najmeksa, najzgodnija i najlepsa za vas i samo za vas.

Mozete vi i povesti nekog iskusnog muzicara kasto sto sam ja recimo :)) da vam odabere, ali po meni je to pogresna odluka. Ako ste totalni pocetnik a zelite novu gitaru onda nije, ali ako ste vec usli u stos onda verujem da moja odluka nece biti ista kao i vasa u nijenom od tri podvucena prideva :) I ako biste uzeli neku na moju preporuku ili nekog drugog gitariste bilo bi to samo zato sto ja recimo znam da sviram a neko od vas tek pocinje. Nemojte se voditi tom materijom jer da je tako na svetu bi postajla milion proizvodjaca a proizvodili bi samo jedan model a ne na 1000 razlicitih :)
Posto od necega naravno treba da se krene, tj od neke gitare, vecina skolovanih profesora i ljudi, akademika od sveg srca preporucice vam klasicnu gitaru. O vrstama gitara sam vec pisao OVDE. Klasicna gitara i nije losa za start ako ste recimo na pocetku polaska u muzicku skolu jer na drugoj ne znam kako ce te se uklopiti sa klasicnim vezbicama :) Brojni profesori i kompetentni ljudi pristalice su neke teorije da se prvo kupi klasicna gitara pa da se vezba pa onda akusticna pa se vezba i tek onda recimo elektricna i to tek kada se vidi da je ucenik zaista (sto je mnogo ekonomski bitno za njegove roditelje da ne bacaju pare na elektricnu omah a on batali za 4 meseca) ... ima logike :))



Evo jednog citata koji sam slucajno prelistavajuci internet nasao pa me i navelo da napisem temu o odabiru: 


"... svi ti profesori navode da je bolje poceti sa KLASICNOM JER ONA IMA SIRI VRAT TE JE LAKSE SMESTITI PRSTE PO VRATU I NE ZAKACATI DRUGE ZICE KOJE NE TREBAJU DA SE PRITISNU ...

Mada po meni ni ovo nije dobro. Zasto ? zato sto je vrat siri pa ruka vise boli pri hvatanju akorda pogotovo bare hvatova, ali neka im bude ... I onda ti kao tako cepas na klasicnoj sa sirokim vratom pa kad kupis elektricnu sa malim tankim vratom ima tek da "cepas"...
Meni je ovo totalno pogresno ... 
zasto neko da provodi vreme na klasicnoj ako slusa npr Mejdene i zarko zeli elektricnu da svira ??? 

Samo dzabe ima da trosi ljubav na ono sto ne voli bas i moze se desiti da ga klasicna gitara isfrustrira pa i ne stigne do elektricne a on vec batalio sa nekim izgovorima, ma tesko je, nezanimljivo u sl. To se i meni desili jednom davno i mogu vam reci da sam dzabe 2 god svirao na klasicnoj ... Imao sam malu ruku i stalno sam dozivljavao neke frustracije pa je stvarno cudo da jos uvek sviram gitaru ... nekoliko puta sam dolazio u iskusenja da je srckam tako lepo da ... I onda sam uzeo u ruke elektricnu gitaru i rekao sam TO JE TO ... To je ono sto sam zeleo i zamisljao ... Ubrzo sam shvatio da sam bacio 2 godine svog zivota uceci knjiski, skolski neke stvari predugo, a to sve jer je moj cale verovao tim staromodnim skolskim matorim profesorima gitare od kojih sada sviram 10 puta bolje ..."


evo jos jednog citata :)))


"... postoji neko uvrezeno misljenje kao "Brate sviraj prvo na najgoroj kanti od gitare koja je toliko teska za sviranje pa da ti sve ide krv iz prstiju i tako 2,3, godine, eee onda kupis elektrricnu i da vidis kako imas da sviras kao Satriani !!! ..."


hahahahaah cak sam se i ja pokido od smeha :)))


         Ovo je totalno netacno i kontradiktorno jer je veca verovatnoca da ce se taj neko obeshrabriti nego da ce uspeti ... Sam taj pocetak je mnogo bitan i ako neko oseti negativnu konotaciju od pocetka tesko da ce zavoleti gitaru kad uz nju stalno dobija osujecenja.....



Da rezimiramo stvari :))


        Da bi ste odabrali gitaru po vasem ukusu, morate razgraniciti sami sa sobom kojom vrstom muzike zelite da se bavite i koji je pravac muzike koji vas najvise dodiruje. Ako zelite da svirate Heavy kupite elektricnu, pojacalo i distorziju, ako zelite klasiku kupite klasicnu, ako zelite rock, kupite akusticnu itd ... ako zelite da izvodite neke besne gliste kupite Bendzo itd ... :))) 
razlika izmedju elektricnih i akusticnih nije velika jedino sto u prirodi na elektricnoj svirati samo za sebe a na akusticnoj za celo drustvo :)))


Nadam se da ste izvukli pouku iz ove price ... Lepo je svirati svaku gitaru i imati je ... 


pozdrav 
Nitro ...

By Unknown with 2 comments

2 comments:

Pa npr. ja sam igrom slučaja dobio električnu gitaru, krvario na njoj i sve to dok nisam pohvatao sve što mi je bilo potrebno za početak. Kada sam ušao u ritam i naučio prve pesme sve je bilo ok, ali kada se nadjem negde u društvu i pokušam da sviram nečiju akustaru to je bio očaj, a klasičnu da ne spominjem.

Moja preporuka, ako imate kintu za neku dobru el, odvojite i 20€ za neku polovnu klasičnu, neka se nadje.

hahaha, bravo !!! evo imate cast da iz iskustva kolege uvidite i uslisite njegovo kazivanje :)

Post a Comment

broj posetilaca

    • Popular
    • Categories
    • Archives